اجرای ساندویچ پانل دیواری

همانگونه که می‌دانیم ساندویچ پانل در دو مدل ساندویچ پانل دیواری و سقفی قابل تولید است و با توجه به اینکه کاربری متفاوتی دارند نحوه نصب آنها نیز متفاوت می‌باشد.برای نصب برخی از ساندویچ پانل‌ها نیاز به پیچ واشردار است در حالی که برای نصب برخی دیگر احتیاجی به پیچ نیست و از تکنیکی متفاوت استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم به ارزیابی نحوه نصب ساندویچ پانل دیواری بپردازیم.

در پاسخ به این سوال که ساندویچ پانل چیست باید گفت این محصول یکی از مصالح نوینی است که به عنوان جایگزین بسیار خوبی برای مصالح سنتی به حساب می‌آیند و علاوه بر اینکه از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند وزنی بسیار سبکی داشته و می‌تواند هزینه های ناشی از ساخت و ساز را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.ساندویچ پانل دیواری یکی از انواع ساندویچ پانل است که با توجه به ساختار و ورق ساندویچ پانل دارای انواع گوناگونی می‌باشد. ورق گالوانیزه از مقاوم‌ترین ورق‌هایی است که برای ساخت ساندویچ پانل به کار می‌رود.ساندویچ پانل ماموت با توجه به کیفیت بالایی که دارد نسبت به رقبای خود از جایگاه بالاتری برخوردار است.

اجرای ساندویچ پانل دیواری

از آنجایی که ارزش هر سازه به استحکام و امنیت آن بستگی دارد، اجرای ساندویچ پانل دیواری از اهمیت زیادی برخوردار است و اگرچه نصب این مصالح پیش ساخته ساده به نظر می‌آید اما برای نصب آنها بایستی اصول و استانداردهای خاصی رعایت شود.در پروژههای مختلف انواع پانل دیواری و سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای اجرای انواع ایرانی و خارجی پلی کربنات از پلی کربنات سقفی و دیواری استفاده می‌شود.

مراحل نصب ساندویچ پانل دیواری

اجرای ساندویچ پانل دیواری

مرحله اول: اجرای فونداسیون

زیرسازی یا ایجاد فونداسیون اولین مرحله اجرای ساندویچ پانل دیواری است.نوع زیرسازی با ساختار پروژه ارتباط مستقیم دارد و بایستی مطابق نقشه‌های فنی اجرا شود.عمدتا ارتفاع کرسی چینی را بسته به نیاز کارفرما 30 الی 50 سانتی متر تا ارتفاع 5/1 متر یا بالاتر در نظر می‌گیرند. به این ترتیب در برابر حوادث بیرونی آسیبی به پانل‌های دیواری وارد نمی‌شود.

مرحله دوم: خرید مواد مناسب

ساندویچ پانل را از تولید کنندگان معتبر خریداری کنید زیرا موادی که آنها برای ساخت ساندویچ پانل استفاده می‌کنند از بهترین کیفیت هستند. زمان تحویل این مصالح بسیار کوتاه است و پشتیبانی کامل را در طول مراحل سفارش تضمین می‌کند.

سومین مرحله: انتقال پانل‌ها به محل ساخت و تخلیه

با استفاده از دو روش سنتی (دستی) و لیفتراک می‌توان ساندویچ پانل را تخلیه کرد.البته به یاد داشته باشید که عرض ساندویچ پانل‌ها باید متناسب با ابعاد پانل باشد یا قابلیت تنظیم داشته باشند. فاصله مناسب چنگال‌های لیفتراک برای تخلیه این محصول باید 2 متر با عرض 150 میلی متر باشد.
برای تخلیه آن دسته از پانل‌هایی که بیش از 6 متر طول دارند باید از تسمه نقاله استفاده کرد.

چهارمین مرحله: کنترل کیفیت ساختار ساندویچ پانل دیواری

قبل از مونتاژ این نوع ساندویچ پانل‌ها، محل نصب توسط نصاب ساندویچ پانل دیواری بایستی مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود آیا ساختار آن مستقیم است یا خیر. درصورتی‌که زیرسازی به‌درستی انجام نشود ممکن است مشکلات فراوانی به وجود آید. از طرفی درصورتی‌که زیرسازی ساندویچ پانل دیواری به‌صورت صحیح انجام شود نصب آنها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

پنجمین مرحله: برداشتن محافظ ساندویچ پانل دیواری

یکی از نکاتی که اهمیت بسیار زیادی دارد این است که قبل از انتقال پانل‌های دیواری به محل اتصال بایستی نایلون محافظی که بر روی آن وجود دارد را بردارید. این کار در نحوه اجرای این مصالح پیش‌ساخته تأثیر مثبتی دارد.

مرحله ششم: آب‌بندی ساندویچ پانل

قبل از اینکه پانل دیواری را در محل تثبیت نمایید باید چسب پلی‌اورتان را روی پانل قرار دهید. چنانچه پانل‌ها با پوشش داخلی در تماس است باید از چسب پلی‌یورتان AKFIX P635 استفاده نمایید.آب‌بندی اصولی ساندویچ پانل می‌تواند تا حد بسیار زیادی از صدمات مکانیکی جلوگیری کند.

مرحله هفتم: نصب پروفیل درب‌ها، پروفیل پنجره

معمولاً برای نصب پروفیل در، پنجره روی ساندویچ پانل باید از ابزارهای استاندارد فلزکاری استفاده شود و اندازه و محل نصب باید بر اساس نقشه‌های فنی انجام گیرد. نکته‌ای که باید به‌خاطر داشته باشید این است که در هنگام نصب این نوع ساندویچ پانل‌ها نباید از ابزار برش که درجه حرارت بالایی دارد استفاده کنید چرا که به پوشش پانل‌های دیواری آسیب وارد می‌کند.

آخرین مرحله: نصب اتصالات کوچک، گوشه‌ها و…

در مرحله فوق بایستی عناصر کوچک مانند عناصر روشنایی، لوگوی شرکت یا سیستم نظارت را روی این پانل دیواری نصب کنید.
نکاتی که باید در این قسمت رعایت کنید عبارت است از:
نباید بیشتر از 10 کیلوگرم در متر مربع فشار به پانل دیواری وارد شود.
برای توزیع نیروهای اضافی بایستی از واشرهای مخصوص استفاده کنید.
امیدوارام با خواندن مطلب اجرای ساندویچ پانل دیواری از مراحل مختلف نصب این نوع ساندویچ پانل آگاهی پیدا کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و پشتیبانی
قیمت ساندویچ پانل