ساندویچ پانل دیواری دست دوم

در حال حاضر بسیاری از افراد برای خرید هر گونه کالا علاوه بر جمع آوری اطلاعات در خصوص محصولات نو، به منظور صرفه جویی در هزینه، اطلاعاتی در رابطه با محصولات دست دوم نیز کسب می‌کنند. مصالح ساختمانی از جمله ساندویچ پانل‌ها نیز به صورت نو و دست دوم در بازار به فروش می‌رسند.
لازم به ذکر است که بدانید تهیه کالای دست‌دوم علاوه بر مزایایی که دارد خالی از ایراد نیست و این در مورد مصالح پیش‌ساخته‌ای مانند ساندویچ پانل نیز صدق می‌کند. ساندویچ پنل‌ها جزء مصالحی هستند که از ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی برخوردار بوده و برای اینکه از این ویژگی‌ها بهره‌مند شوید نخست باید این مصالح از نظر کیفیت و کارایی در سطح بسیار مطلوبی قرار داشته باشند. در ادامه این مقاله به بررسی مزایا و معایب ساندویچ پانل دیواری دست دوم می‌پردازیم.

ساندویچ پانل دیواری دست دوم

ساندویچ پانل دیواری دست دوم روشی مقرون به صرفه و راحت برای ساخت دیوار است. پانل دست دوم به دلیل وزن پایین، نصب آسان و مقاومت بالا یک انتخاب محبوب برای بسیاری از پروژه‌های ساختمانی به‌شمار می‌رود. این نوع پانل از سه لایه تشکیل شده است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌‎‌اند. لایه بیرونی پانل ساندویچی از جنس فولاد بوده در حالی که هسته داخلی معمولا از فوم عایق ساخته می‌شود.

ساندویچ پانل دیواری دست دوم

محدودیت و کاربرد استفاده از پانل دیواری در ساخت و ساز

از پنل ساندویچی دیواری عمدتا برای مکان‌هایی مانند کلین روم، سردخانه، نیروگاه‌های CHP که کاربری‌های خاصی دارند و باید با استفاده از متریال با کیفیت پوشش داده شوند نمی‌توان استفاده نمود. اما برای سازه‌هایی مانند سوله، کانکس یا ساختمان‌های پیش ساخته استفاده از ساندویچ پانل دست دوم امکان پذیر است.

مزایای ساندویچ پانل دیواری دست دوم

یکی از مزایایی که در رابطه با ساندویچ پانل دست دوم وجود دارد قیمت پایین آن‌ها است. لازم به ذکر است؛ در صورتی که برای ساخت ساندویچ پانل دست دوم از متریال مرغوبی استفاده شده باشد ایرادی در سازه به وجود نخواهد آمد. از دیگر نکات مثبتی که در مورد پنل دیواری دست دوم می‌توان گفت نصب سریع آن توسط نصابان با تجربه است که این خاصیت علاوه بر صرفه جویی در قیمت پانل هزینه‌های مرتبط به نصب را هم کاهش خواهد داد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل دست دوم

نکات مهم برای خرید ساندویچ پانل دیواری دست دوم

  • این روزها با توجه به افزایش روزانه مصالح ساختمانی، استفاده از ساندویچ پنل دست دوم می‌تواند برای بسیاری از افراد مقرون به صرفه باشد. نکته‌ای که در مورد این نوع مصالح پیش ساخته دست دوم مانند ساندویچ پانل وجود دارد، کیفیت و ماندگاری این محصول است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در هنگام خرید پانل حتما از تولیدکنندگان معتبر اطلاعات لازم را کسب نمایید.
  • مورد بعدی در رابطه با ورق و فوم ساندویچ پانل است. همانطور که می‌دانیم ورق و فوم اجزای اصلی این مصالح ساختمانی هستند. لذا برای اطمینان از سلامت و کیفیت این محصول بایستی حتما به مواردی مانند زنگ زدگی، خوردگی، پوسته پوسته شدن رنگ ورق ساندویچ پانل توجه کافی داشته باشید.
  • اتصال ورق به فوم ساندویچ پانل یکی از مسائلی است که از اهمیت زیادی برخوردار است. ورق و فوم ساندویچ پنل باید از چسبندگی خوبی برخوردار باشند. دلیل این امر هم این است که شما می‌خواهید برای یک مدت خاصی از این محصول استفاده نمایید پس نباید با مشکلاتی نظیر درزبندی، آب بندی، یا جدا شدن ورق از فوم روبه‌رو شوید در غیر این‌صورت مجبور به تعویض ساندویچ پانل خواهید بود.
  • نکته‌ی دیگری که باید مورد توجه قرار داد این است که، قیمت خرید پانل دست دوم نباید بیشتر از قیمت ساندویچ پانل نو باشد.

چرا ساندویچ پانل نو بهتر است؟

ساندویچ پنل‌های دیواری نو در بازار موجود هستند اما می‌توانند در مقایسه با ساندویچ پانل‌های دیواری دست دوم گران‌تر باشند؛ اما باید توجه داشت که استفاده از پانل ساندویچی نو ارزش زیادی برای پول و سازه شما ارائه می‌دهد، زیرا از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند بیشتر از پانل‌های دست دوم، دوام بیاورند.
علاوه‌بر این پنل دست دوم یکبار بر روی سازه مونتاژ و دوباره دمونتاژ شده است؛ بنابراین در حین این پروسه طولانی احتمال اینکه به پانل‌ها آسیب برسد بسیار زیاد است. از طرفی پیدا کردن ساندویچ پانل دست دوم مطابق با معیارهای شما امری بسیار دشوار است چرا که هر ساندویچ پانل ابعادی متفاوت دارد و بر طبق مکان مورد نظر شما ساخته می‌شود. ساندویچ پانل ماموت به دلیل کیفیت برتر و خواص عایق کاری عالی یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌ پانل‌های دیواری در بازار محسوب می‌شود.

ساندویچ پانل دیواری

قیمت ساندویچ پانل دیواری دست دوم

ساندویچ پانل دیواری دست دوم یک انتخاب محبوب برای پروژه‌های بازسازی و نوسازی خانه است. این یک راه حل اقتصادی و زیبایی شناختی برای کسانی است که به دنبال یک گزینه مقرون به صرفه هستند. این محصول  دیواری دست دوم در صورتی که تمیز و با کیفیت باشد قابل استفاده در مکان‌های مختلف است و قیمت آن با توجه به عوامل مختلفی مانند کیفیت پانل، مدت زمانی که از پانل استفاده می‌شود و… بستگی دارد.

سخن پایانی

در نهایت اگر از ساندویچ پانل‌هایی باکیفیت پایین استفاده شود امکان اینکه در مدت‌زمان بسیار کوتاهی آسیب ببینند بسیار زیاد است و عمر سازه به طرز قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت. در نتیجه پیشنهاد می‌شود حد امکان از ساندویچ پانل‌های نو به‌جای دست‌ دوم برای اجرای سازه‌های خود استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و پشتیبانی
قیمت ساندویچ پانل