آن چه ساندویچ پانل را برتر میکند

آن چه ساندویچ پانل را نسبت به مصالح ساختمانی ستنی برتر میسازد ویژگی های بسیار خوب این محصول میباشد. در این مطلب به بررسی ویژگی های ساندویچ پانل و برتری آن نسبت به سایر مصالح میپردازیم.

ساندویچ پانل
ساندویچ پانل در ساخت و ساز

قابلیت جا به جایی سازه

  قابلیت جابه جایی سازه های ساخته شده از ساندویچ پنل به دلیل سبک بودن این سازه ها می باشد.از آن جا که این محصول از دو لایه ورق فلزی سبک از جنس ورق گالوانیزه ،  و یا آلومینیوم  رنگ شده تشکیل شده و نیز فوم داخلی آن پلی یورتان، پلی استایرن و یا پشم سنگ میباشد این محصولات وزن بسیار سبکی دارند که در صورت نیاز میتوان با استفاده از یک جرثقیل یا با جدا کردن دیواره و سقف از سازه ، آن را به مکان دیگرمنتقل کرد. این ویژگی مخصوصا در سبک سازی فونداسیون و کاهش هزینه زیرسازی و اسکلت ساختمان های بلندبسیار مهم است.

جابه جایی آسان
حمل آسان ساندویچ پانل

قیمت تمام شده

قیمت تمام شده ساختمان یا هر محصولی که از ساندویچ پنل ساخته شود نسبت سازه های ساخته شده از محصولات سنتی بسیار کمتر میباشد. هریک از محصولات سنتی مانند اجر،تیرآهن و … نیازمند ترکیب شدن با مواد دیگر و صرف هزینه‍‌های بیشتر می‌باشد. مسلم است که استفاده از یک نوع متریال در سازه‌های قابل اجرا با ساندویچ پانل و پیش ساخته باعث میشود که هزینه ساخت بسیار مقرون به صرفه باشد.

زمان ساخت سازه

زمان ساخت یک ساختمان معمولی با محصولات سنتی را اگر دو ماه درنظر بگیریم در شرایط مساعد برای ساخت یک سازه با همان اندازه از جنس ساندویچ پانل زمانی معادل هفت روز صرف میشود. انواع ساندویچ پنل های سقفی و دیواری با ضخامت 4 الی 20 سانتیمتر با فوم تزریقی پلی یورتان سخت به صورت سقف و دیواره ی آماده به آسانی بوسیله ی پیچ و مهره به هم متصل میشوند و به سرعت فرایند ساخت کمک میکنند.

عایق حرارت و صوت

عایق کردن یک ساختمان بتنی نیازمند استفاده از لایه های مختلف پشم شیشه و سایر عایق های صوتی و پشم شیشه میباشد. در حالی که در مدل از پیش ساخته شده با استفاده از ترکیبات پیشرفته همچون فوم‌های تزریقی قسمت درونی ساندویچ پنل‌ها که از جنس پلی اورتان، پلی ایزوسیونات و پلی استایرن سخت میباشد میتوان از اتلاف دما و نفوذ صدا به سازه جلوگیری کرد.

نمای ظاهری

نمای ظاهری سازه از موارد بسیار قابل اهمیت میباشد، در صورتی که به دنبال سازه ای با رنگبندی جذاب و زیبا هستید سازه های پیش ساخته پانلی انتخاب خوبی خواهند بود. تنوع رنگی ساندویچ پانل ها بسیار بالاست ( بر خلاف محصولات سنتی) و میتوان گفت در دوازده طیف رنگی مختللف تولید میشود، از جمله سفید، آبی، قرمز،نقره ای،طوسی، کرم،سبز،یشمی،زرد و بنفش،که به آن رال رنگی ساندویچ پنل میگویند، میباشد. انتخاب رنگ داخلی و بیرونی ساندویچ پانل به دلخواه مشتری میباشد که رنگ‌های روشن مثل سفید و کرم در فضای داخلی سازه‌ها بیشتر کاربرد دارد.

مقاومت به ضربه و رطوبت

مقاومت به ضربه و رطوبت یکی از مشخصات اصلی ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل ها با وجود وزن بسیار سبک مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و نیروهای فشاری دارند. همچنین به دلیل استفاده از ورق‌های آلوزینک و الومینیوم، در شرایط جوی نامناسب نیز بسیار مقاوم و پایدار است. عدم رشد انواع باکتری و قارچ در سازه‌های پانلی نیز از مزایای به شمار می‌رود که در درازمدت هزینه تعمیر و نگهداری را پایین می‌آورد.

ایمن و قابل بازیافت

مقاومت ساندویچ پانل ها در برابر آتش سوزی و انواع مواد شیمیایی، ایمنی این محصولات ساختمانی را بسیار بالا برده است. برخلاف موادی مانند سیمان و آجر ساندویچ پانل ها قابلیت بازیافت و استفاده در صنعت را دارند و نیز سازگار با محیط زیست هستند.

تماس و پشتیبانی
قیمت ساندویچ پانل