دستگاه برش ساندویچ پانل

ساندویچ پانل به عنوان متریالی پیش ساخته در کارخانه تولید می‌شود و در پروژه‌های مختلف مطابق با نیاز مشتری در ابعاد مشخص برش داده می‌شود. علاوه‌بر این نیاز است تا در نقاطی از سقف یا دیوار در هنگام نصب نیز برش‌های لازم بر اساس ابعاد سازه توسط نصاب داده شود. در این مقاله اطلاعات کافی درباره دستگاه برش ساندویچ پنل توضیحاتی ارائه خواهد شد تا اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید.

نحوه برش ساندویچ پانل با دستگاه مخصوص 

ساندویچ پانل یک متریال پیش ساخته بوده که در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و بر اساس نیاز هر پروژه این ابعاد قابل تغییر خواهد بود. این پنل‌ها در کارخانه معمولا در طول و عرض استاندارد تولید می‌شوند که به دلیل طول بالای آن‌ها نیاز است تا براساس ابعاد مربوط به پروژه تغییر یابند. همچنین نصابان در هنگام اجرای این مصالح، نیاز به برش بخش‌هایی از آن‌ها خواهند داشت تا به درستی بر روی سقف و دیوارهای سازه نصب شوند.
دستگاه برش پانل که یک اره مویی یا دستی است با سرعت 25 یا 52 دور در دقیقه کار می‌کند و جهت برش این متریال به کار می‌رود. دستگاه مخصوص برش بسیار حساس بوده و استفاده از آن نیازمند مهارت بالایی است. معمولا اندازه‌های دقیق سازه موردنظر به کارخانه داده می‌شود تا پس از برش با دستگاه مخصوص به ابعادی که نیاز است تبدیل شود.

مزایای دستگاه برش ساندویچ پانل 

استفاده از دستگاه‌های برش مخصوص پانل‌های ساندویچی ویژگی‌های مثبت و مزایای قابل توجهی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • این دستگاه‌ها ساندویچ پنل را با ابعاد مشخص برش خواهند داد. 
  • دستگاه برش بسیار تیز بوده و موجب برش یکدست و تمیز می‌گردد. 
  • پنل‌های ساندویچی با این دستگاه به آسانی و با سرعت بالا برش داده می‌شوند. 
  • با این دستگاه می‌توان به هر ابعادی دست یافت. 
  • کیفیت پانل‌ها با این دستگاه کاهش نمی‌یابد. 
  • دستگاه‌های مخصوص برش قدرت بسیار بالایی دارند. 

دستگاه برش مخصوص ساندویچ پنل‌های چوبی

برای برش ساندویچ پانل چوبی نیاز به دستگاه برش مخصوص خواهد بود تا بتوان پنل چوبی یا MDF را با دقت بالا در ابعاد موردنظر برش داد. این دستگاه به شکل اتوماتیک بوده و در نصب پانل چوبی و ام دی اف کاربرد بالایی دارد. قدرت موتور این دستگاه بالا بوده و علاوه‌براین ویژگی‌های دیگری همچون طراحی مکانیکی پیشرفته و کنترل‌های الکترونیکی را نیز شامل می‌شوند. ساخت این دستگاه به روش مدولار است و شامل دو خط عمود بر هم می‌باشد.

نکاتی درباره استفاده از دستگاه برش پانل‌ها 

استفاده از دستگاه مخصوص برش ساندویچ پانل نیازمند رعایت نکات مختلفی مهمی است که عبارت‌اند از: 

  1. پس از استفاده از دستگاه برش، پلیسه‌هایی روی آن ایجاد می‌شود که باید از سطح پنل زدوده شود.
  2. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پنل‌ها بهتر است کار با دستگاه سریع انجام گردد. 
  3. بهتر است به جای اره برقی، اره نواری یا سینی به کار رود. 
  4. در هنگام برش این مصالح بهتر است از دستکش ژله‌ای برای بلند کردن آن‌ها استفاده شود. 
  5. در هنگام کار با دستگاه باید به تمامی موارد ایمنی مربوطه دقت شود تا کار با کیفیت بالا به اتمام برسد. 

دقت دستگاه برش پانل ساندویچی 

دستگاه برش مخصوص این متریال پیش ساخته از اره مویی یا اره دستی ساخته شده و کاربرد آن برش دادن پنل‌ها می‌باشد که باید از قبل باتوجه‌به نیاز کارفرما ابتدا ابعاد دقیق مشخص شوند. طراحی این دستگاه مطابق با استانداردهای روز دنیا است و باید سرعت استفاده از آن‌ها را بالا برد تا آسیبی متوجه پنل‌ها نگردد. این ابزار دقت بسیار بالایی داشته و پنل ساندویچی را در ابعاد موردنیاز به شکل درست و دقیق برش می‌دهند.

جمع بندی 

در فرایند برش و نصب ساندویچ پانل اگر ابعاد خاصی مدنظر کارفرما باشد باید با رعایت اصول و استانداردهای موجود از طریق ابزار مخصوص آن‌ها را برش داد. غالبا ابعاد مربوط به پروژه در ابتدای کار به کارخانه داده می‌شود تا نیازی به برش پنل در زمان اجرای آن وجود نداشته باشد. همچنین سطح و کیفیت برش‌کاری در کارخانه بسیار بالا بوده و قابل قیاس با برش دستی نیست. 

تماس و پشتیبانی
قیمت ساندویچ پانل