ساندویچ پانل در چه رال رنگ‌هایی موجود است؟

در صنایع مختلف برای تشخیص و تعیین رنگ انواع تولیدات از رال رنگی استفاده می‌شود. رال رنگی با کد مشخص می‌شود که هر کد به یک رنگ معین اختصاص دارد. رال رنگی، معیاری جهانی و استانداردی همگانی است و در تمام نقاط دنیا یکسان است.
تولیدکنندگان ساندویچ پانل نیز از رال رنگی برای مشخص کردن انواع تولیدات خود بهره می‌برند. اما آیا رنگ ساندویچ پانل اهمیتی هم دارد؟ بهترین رنگ ساندویچ پنل کدام است؟

تأثیر رنگ بر افزایش دوام ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل ذاتاً بی‌رنگ است. پوشش سطح ورق با رنگ سبب افزایش مقاومت و دوام ورق در مواجهه با عوامل محیطی می‌گردد و ماندگاری ورق را بالا می‌برد. البته این افزایش مقاومت به شکل مستقیم با کیفیت رنگ و تکنیک رنگ‌آمیزی شرکت تولیدکننده ارتباط دارد. بعلاوه انتخاب رنگی که با شرایط اقلیمی همخوان باشد سبب دوام بیشتر ساندویچ پنل می‌شود. در مناطق گرم و آفتابی اولویت با رنگ‌هایی است که نور خورشید را جذب نکنند اما، در مناطق سردسیر استفاده از رنگ‌های گرم و تیره باعث جذب بیشتر تابش و تولید گرما می‌شود و در تعدیل دما موثر است.

تأثیر رنگ بر طراحی نما و تبیین هویت بصری

در ساخت تمامی ساختمان‌ها طراحی و اجرای نما مهم‌ترین قسمت کار است. رنگ متریال نما عامل تعیین کننده در شکل‌گیری طرح نهایی ساختمان است. استفاده از ساندویچ پانل، با رال رنگی متناسب با بافت سازه و کارکرد بنا، سبب می‌شود تا نمای سازه یکدست و جذاب گردد.
بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های صنعتی، یک رنگ سازمانی مشخص دارند که این رنگ در تمام المان‌های شرکت (لوگو، لباس پرسنل و … ) مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از ساندویچ پانل رنگی در ساخت سوله و ساختمان‌ها می‌توان رنگ سازمانی را در مقیاسی وسیع‌تر هم برای تبیین هویت بصری برند به کار برد. به عنوان نمونه رنگ سفید باعث روشنایی بیشتر فضا می‌شود و فضا را وسیع‌تر نشان می‌دهد.
ساندویچ پانل

تأثیر روان‌شناختی رنگ در ساختمان‌ها

تأثیر رنگ در ساختمان‌ها فراتر از ایجاد زیبایی است. رنگ‌ها بر روان و احساس آدم‌ها اثر می‌گذارند. هر رنگ تأثیر متفاوتی دارد. در زمان انتخاب رنگ ساندویچ پانل سقفی و دیواری باید حتماً به محل نصب آن و کاربری ساختمان توجه داشت. در مکانی که جداره‌ها رنگ آبی داشته باشند، حس آرامش و خنکی در افراد ایجاد می‌شود، در حالی که اگر دیوارها و سقف قرمز رنگ باشند انرژی و حس هیجان را منتقل می‌کنند. حضور طولانی مدت در فضایی به رنگ قرمز از لحاظ روانی فرد را تحت فشار قرار می‌دهد. هر رنگ به تنهایی و در ترکیب با سایر رنگ‌ها طیف گسترده‌ای از تأثیرات را می‌تواند داشته باشد. در مرحله طراحی هر ساختمان باید با توجه به نیازها و ویژگی‌های پروژه، مناسب‌ترین رنگ ساندویچ پانل انتخاب شود.

چند نکته در مورد استفاده از ساندویچ پانل با رنگهای خاص

هیچ کدام از تولیدکنندگان ساندویچ پانل رال رنگی مستقل ندارند و از همین رو ساندویچ پانل با رنگ خاص باید به صورت سفارشی تولید گردد. برای سفارش تولید ساندویچ پانل با رنگ‌های خاص باید به سه نکته توجه داشت.
  • عدم امکان تولید برای سفارش‌های محدود
  • افزایش هزینه تولید برای رال رنگ‌های ترکیبی و خاص
  • سختی تهیه همان رنگ در صورت نیاز به تعویض در سالیان بعد
وقتی در پروژه‌ای از رنگ‌های خاص و سفارشی استفاده شود همواره این مشکل وجود دارد که بعد از مدتی اگر نیاز به تعویض بخشی از جداره یا توسعه فضا باشد نمی‌توان همان رنگ خاص از ساندویچ پانل را براحتی تهیه کرد.
با وجود این مسائل اگر در پروژه‌ای بزرگ اولویت اساسی استفاده از ساندویچ پانل با رال رنگ خاصی باشد، شرکت ماموت از لحاظ فنی توانایی تولید سفارشی هر رال رنگی را دارد. در حال حاضر سفید، آبی و کرم جزو محبوب‌ترین رنگ‌های ساندویچ پانل بشمار می‌روند.

کاربری ساختمان عاملی مهم در انتخاب رنگ ساندویچ پانل

کاربری ساختمان بیش از هر عامل دیگری در انتخاب رنگ ساندویچ پانل موثر است. در ساختمان‌های صنعتی بیشتر از رنگ‌های سفید و آبی استفاده می‌شود. در کاربری‌هایی که رعایت استانداردهای بهداشتی اهمیت دارد رنگ سفید گزینه اصلی و انتخاب اول است.
وقتی کاربری فضا سردخانه، اتاق تمیز و موارد مشابه باشد بر طبق قوانین و پروتکل‌های وزارت بهداشت فقط می‌توان از ساندویچ پانل با رنگ سفید استفاده کرد. در ساختمان‌های اداری تجاری استفاده از رنگ‌هایی که باعث جلب توجه می‌شوند اولویت دارد. در مجتمع‎های مسکونی شرایط اقلیمی محل پروژه عامل تعیین کننده در انتخاب رنگ ساندویچ پنل است.
ساندویچ پانل

تأثیر شرایط اقلیمی بر انتخاب رنگ ساندویچ پانل

رنگ‌های مختلف از نظر میزان انعکاس و جذب نور رفتار متفاوتی دارند. به همین دلیل شرایط اقلیمی عامل مهمی در انتخاب رنگ ساندویچ پانل است. در مناطقی که تابش شدید آفتاب وجود دارد شرایط به کلی متفاوت از شهرهای ابری است. مهم‌ترین عوامل اقلیمی موثر در انتخاب رنگ ساندویچ پنل عبارتند از:

  • جهت تابش نور خورشید
  • مدت زمان تابش نور خورشید
  • درجه حرارت

بهترین نوع ساندویچ پانل رنگی کدام است؟

با توجه به کاربرد ساندویچ پانل در ساخت دیوار و سقف انواع سازه‌ها از جمله اتاق تمیز، کانکس، سوله و…. بسیار مهم است که در موقع  انتخاب و خرید دقت زیادی صورت گیرد. برای تعیین بهترین نوع ساندویچ پانل رنگی در هر پروژه باید به عوامل مختلفی توجه کرد.
اما شاید سوال درست‌تر این باشد که کدام شرکت تولیدکننده، انواع ساندویچ پانل رنگی را با بالاترین کیفیت تولید می‌کند؟
برای پاسخ به این پرسش کافی است که در هر یک از شهرک‌های صنعتی که در نزدیکی شماست، نگاهی دقیق به جداره‌هایی که با ساندویچ پنل ماموت ساخته شده‌اند بیاندازید. گذر زمان و شرایط محیطی هیچ کدام نتوانسته‌اند خدشه‌ای به ساندویچ پانل رنگی ماموت وارد کنند.
برای اطلاع از موجودی هر رال رنگی ساندویچ پانل و قیمت هر یک می‌توانید با کارشناسان ماموت در تماس باشید. همچنین برای انتخاب رنگ و تشخیص مناسب‌ترین رنگ برای هر پروژه می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و پشتیبانی
قیمت ساندویچ پانل