نکات قابل توجه در نصب پانل

به دلیل تفاوت در ساختار و نوع ساندویچ پانل‌ها، اجرا و نصب آن‌ها نیز متفاوت است. از جمله مسائلی که سبب شده تا این مصالح پیش ساخته کاربرد وسیعی در صنعت ساخت و ساز پیدا کنند، نصب سریع و راحت بودن اجرای آن‌ها می‌باشد که این اجرای آسان نیازمند افراد مجرب بوده تا بتوانند با رعایت نکات و الزامات موجود، پنل‌های پیش ساخته را بدون آسیب برای پوشش سازه به کار گیرند. 

مراحل نصب ساندویچ پانل به شکل عمومی 

به‌طورکلی نصب و اجرای این مصالح پیش ساخته دو مرحله اصلیِ نصب سازه فلزی و نصب ساندویچ پانل را شامل می‌شود. در مرحله اول، پایه سازه و فلزی که برای اجرای پانل‌ها نیاز است نصب می‌شود و با توجه‌ به ابعاد پروژه و همچنین نوع کاربری آن می‌تواند تیرها، ستون‌ها و نرده‌های فولادی را نیز در بر داشته باشد. در این مرحله نیاز است تا جزئیاتی برای پرچ، لوکیشن مناسب بالابر، ارتفاع ساختمان و… رعایت شوند تا فرایند نصب بدون مشکل انجام گیرد. 
مرحله دوم مربوط به اجرای پانل‌ها بر روی سازه فلزی است که نیاز است ابتدا پانل‌های ساندویچی به محل منتقل شوند. پس از انتقال و تخلیه این مصالح پیش‌ساخته، آن‌ها را با استفاده از دریل و پیچ به سازه فلزی می‌چسبانند. حال نیاز است تا با پیچ‌های چوبی محکم شوند و با قطعه‌های تزریق شده پوشیده گردند. نکات گفته شده در این فرایند تا جایی ادامه خواهد یافت که تمامی سطح بنا پوشانده شوند. 

نکات مربوط به نصب انواع پانل‌ها 

برای نصب پنل‌های ساندویچی از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که عبارت است از: 

  • ساندویچ پانل قفلی: این پانل‌ها که بیشتر در سردخانه‌ها کاربرد دارند، دارای قفل‌هایی در صفحات بوده که با کنار هم قرارگرفتن آن‌ها، بلوک‌ها به یکدیگر متصل خواهند کرد. 
  • پانل پیچ مخفی: نصب این پانل‌ها به‌گونه‌ای است که پیچ‌های به‌کار رفته در اجرای مصالح دیده نمی‌شوند؛ به همین دلیل زیبایی سازه افزایش خواهد یافت. 
  • پنل‌های نر و مادگی: از این پانل‌ها بیشتر در محیط‌هایی که دارای رطوبت بالایی هستند استفاده می‌شود تا دو پانل به‌صورت یکپارچه کنار هم نگه داشته شده و با پیچ روی سقف یا دیوار اجرا گردند.  
نصب ساندویچ پنل

روش‌های نصب ساندویچ پانل‌ها

یکی از مزایای پنل‌های ساندویچی حمل‌ و نقل آسان و اجرای سریع آن‌ها می‌باشد و درصورتیکه نصابان حرفه‌ای برای اجرای این مصالح انتخاب شوند، استانداردهای مربوط به نصب رعایت خواهد شد و علاوه بر افزایش سرعت کار، آسیبی به پنل‌ها نیز وارد نمی‌شود. به‌طورکلی مراحل نصب به شرح زیر است.

  1. در گام نخست نیاز است تا فونداسیون لازم برای سازه باتوجه‌ به نوع آن انجام شود. 
  2. در مرحله بعد پروفیل‌های‌ ساندویچ پانل باید با جوش‌کاری به هم متصل گردند. 
  3. قدم سوم مربوط به برش توسط دستگاه در محل نصب است که در صورت نیاز انجام خواهد شد. 
  4. حال باید پانل‌ها بر طبق اولویت قطعه روی دیوار یا سقف قرار گیرند. 
  5. در گام پنجم نیاز است تا ساندویچ پنل‌ها به‌وسیله پیچ‌های مناسب در محل درست خود بر روی پروفیل نصب شوند. 
  6. جهت محکم سازی سازه‌ها نیاز به استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل در درزها و… می‌باشد. 
  7. در آخر می‌توان برای زیباسازی از آبرو و فلاشینگ استفاده نمود. 


زیرسازی ساندویچ پنل‌ها و نکته‌های مربوط به آن

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در نصب و اجرای ساندویچ پنل، زیرسازی مربوط به آن‌ها است. این زیرسازی در پانل‌های دیواری و سقفی متفاوت می‌باشد که به جزئیات آن در زیر اشاره شده است.

زیرسازی ساندویچ پانل دیواری

پروفیل‌هایی که برای زیرسازی این مدل پانل‌ها استفاده می‌شود در ابعاد 80*80 یا 90*90 هستند. این پروفیل‌ها بعد از قرارگرفتن در بخش زیرسازی، آهن‌کشی شده و سپس مقاطع پنل‌ها روی آهن‌ها پرچ می‌شوند. 

زیرسازی ساندویچ پنل سقفی

برای زیر سازی این دسته از پنل‌ها، از ساختار آهن کشی‌شده سقف بهره می‌گیرند. در این مورد به‌ازای هر مترمربع پانل، پیچ سرمته‌ای از جنس گالوانیزه استفاده می‌شود. قرارگیری درست اورلپ‌ها روی‌هم به شکل دقیق و یکسان از نکته‌های حائز اهمیت در نصب پنل‌های سقفی است. 

زیرسازی ساندویچ پانل

نکات مربوط به اجرا و نصب پانل‌های ساندویچی 

در نصب پانل‌های دیواری و سقفی نیاز است که به یک سری نکات ویژه توجه شود تا اجرای آن‌ها دقیق‌تر و با رعایت استانداردها همراه باشد. این نکات عبارت است از: 

  • در پنل‌های دیواری باتوجه‌به نر و مادگی بودن صفحات بهتر است تا با پیچ سر مته نصب شوند. 
  • نیاز است تا در ساندویچ پانل‌های سقفی مقاطع بر روی پرلین مخصوص به‌درستی پیچ شوند. 
  • در نصب پنل سقفی بهتر است به‌ازای هر متر یک پیچ سرمته استفاده گردد. 
  • استفاده از پیچ‌های واشردار در هر دو نوع ساندویچ پانل دیواری و سقفی از اهمیت بالایی برخوردار است. 
  • فاصله صفحات در نصب ساندویچ پنل‌ها باتوجه‌به موقعیت گام‌های ذوزنقه‌ای باید رعایت شوند. 
  • محل مناسب برای فلاشینگ‌ها و آبروها در زمان نصب پنل‌ها باید در نظر گرفته شود. 
  • توجه به عواملی همچون وزش باد محیط، فاصله بین ستون‌ها، محل نصب و ارتفاع پانل‌ها اهمیت بالایی دارد. 
  • استفاده از پیچ‌های مخفی به‌جای پیچ‌های معمولی می‌تواند زیبایی نمای سازه را تا حد زیادی افزایش دهد. 

اجرای ساندویچ پانل‌ها با نصابان شرکت ماموت 

برای نصب دقیق ساندویچ پانل‌ها و اجرای نکات مربوط به آن‌ها، بهتر است از نصابان باتجربه که دانش لازم در این زمینه را دارند کمک بگیرید تا مشکلی رخ نداده و هزینه اضافی ایجاد نشود. بدین منظور با شماره‌های درج شده در وب‌سایت ماموت تماس حاصل فرمایید تا با کارشناسان این حوزه مشورت کرده و برای اجرای پنل‌ها از نصابان ماهر این شرکت استفاده نمایید. 
 

تماس و پشتیبانی
قیمت ساندویچ پانل