ایمنی ساندویچ پانل

ایمنی مصالح ساختمانی به عنوان یک اصل مهم در صنعت ساخت و ساز به‌شمار می‌رود و باید تمامی استانداردهای مربوط به آن مورد توجه قرار گیرد. پانل‌های ساندویچی از جمله این مصالح ساختمانی بوده که جهت پوشش دیوار و سقف انواع سازه‌ها استفاده می‌شوند و درصورتیکه کوچک‌ترین مشکلی در برش و ساخت صفحات فلزی یا عایق میانی رخ دهد، ایمنی ساندویچ پنل‌ها با خطر جدی مواجه خواهد شد و ضررهای زیادی را به بار خواهد آورد.

درباره ایمنی ساندویچ پانل 

ساخت ساندویچ پنل‌ها دارای مراحل متعددی است که هرگونه اشکال در گام‌های تولید همانند برش، پرس، تزریق عایق و… ایمنی آن‌ها را دچار اختلال خواهد کرد که می‌توان به مواردی مثل کیفیت نامناسب، ورق فلزی و فوم درونی، دانسیته نامناسب، توجه نکردن به استانداردها و… اشاره کرد.
بنابراین مقصود از ایمنی در این پانل‌ها رعایت نمودن تمامی موارد گفته شده در فرایند ساخت و مراحل تولید است. بدین منظور می‌بایست، از یک شرکت معتبر و باتجربه چون ماموت در زمینه ساخت این پانل‌ها کمک گرفت تا بتوان از رعایت تمامی استاندارهای زمان ساخت و همچنین حفظ ویژگی‌های مثبت پنل‌های ساندویچی اطمینان حاصل کرد.  

ایمنی در انواع ساندویچ پنل 

بررسی ایمنی پانل‌های ساندویچی از جهات مختلف قابل بررسی است. در ادامه به عوامل تاثیر گذار در ایمنی انواع پانل می‌پردازیم. 

ایمنی در پانل‌های ساندویچی هنگام نصب 

مراحل نصب این مصالح پیش ساخته آسان و سریع بوده و در صورتیکه تجربه و دانش کافی در این زمینه وجود داشته باشد می‌توان به راحتی برای اجرای آن‌ها اقدام نمود. بدین منظور با انتخاب نصابان ماموت برای اجرای ساندویچ پانل‌ها، می‌توان از رعایت قوانین و استانداردهای مربوط به آن‌ها اطمینان حاصل کرده و در نتیجه سبب افزایش ایمنی بنا خواهد شد. با رعایت استانداردهای نصب پنل‌ها می‌توان سازه را در مقابل عواملی مثل حرارت، رطوبت، مواد شیمیایی، نفوذ حشرات، آلودگی‌های محیطی و… ایمن ساخت. 

ایمنی پانل هنگام نصب

ایمنی پانل‌های بهداشتی 

یکی از کاربردهای ساندویچ پانل استفاده از آن‌ها در کلین روم‌، انبارهای مواد غذایی، سوله‌های سردخانه و… است که رعایت بهداشت در آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. از آنجا که مواد اولیه به کار رفته در ساخت پانل‌ها خواص ضدباکتری و ضدقارچی داشته و استحکام آن‌ها نیز در مقابل نفوذ انواع ویروس، آلودگی، قارچ و… بالا می‌باشد، جهت ساخت سازه‌هایی که رعایت بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است، کاربرد زیادی دارد. 
رعایت ایمنی پانل‌ها در این زمینه نیز اهمیت بالایی داشته و باید به گونه‌ای باشد که کاملا نفوذناپذیر بوده و قابل شستشو و ضدعفونی باشند. کلین روم یا اتاق تمیز به محلی اطلاق می‌شود که ذرات معلق در هوای آن میکرون و حتی کمتر است. به همین دلیل ضروری است از مصالحی برای آن استفاده شود که بتوان ذرات معلق در فضای آن‌ها را آلایش کرد تا در هر متر مکعب تعداد مشخصی ذره وجود داشته باشد. 

ایمنی ساندویچ پنل‌های نسوز 

دسته‌ای از پنل‌های ساندویچی وجود دارند که به عنوان پانل‌های ضد حریق شناخته می‌شوند و بیشتر در سازه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که احتمال وقوع آتش‌سوزی در آن‌ها بالا است. این مصالح پیش ساخته می‌توانند در آتش سوزی‌های بزرگ مانع از شعله‌ور شدن آتش شوند. همچنین در حرارت‌های زیاد امکان از بین رفتن و ذوب شدن آن‌ها نیز بسیار کم است. 
این مزیت در پنل‌های ساندویچی سبب شده تا خطر احتمالی شعله‌ور شدن ثانویه کاهش یابد. از جمله ساندویچ پانل‌های ضدحریق می‌توان به پانل پلی‌یورتان و پشم‌سنگ اشاره کرد. لازم به ذکر است، در صورت آتش گرفتن این پانل‌ها می‌توان به آسانی آن‌ها را خاموش نمود. پانل‌ نسوز ماموت می‌تواند انتخابی بسیار مناسب برای سازه مورد نظر باشد. ایمنی پانل نسوز از عوامل برتری ساندویچ پانل بر مصالح سنتی می‌باشد.

ایمنی ساندویچ پانل نسوز

ایمنی پانل‌های ضد زلزله 

سبک وزن بودن سازه از جمله مواردی است که می‌تواند در هنگام زلزله موجب آسیب کمتر شود. یکی از ویژگی‌های مهم ساندویچ پنل‌ها وزن کم آن‌ها بوده که ایمنی خوبی را برای سازه به خصوص در هنگام زلزله به ارمغان خواهد آورد. با بهره بردن از ساندویچ پانل‌های دیواری و سقفی ماموت می‌توان آسیب‌های مالی و جانی بعد از وقوع زلزله را به حداقل رساند. 
معمولا بعد از وقوع این حادثه خسارت‌های جانی به دلیل سنگینی مصالح مختلف بالا بوده که در پانل‌های پیش ساخته، زیان جانی کاهش چشمگیری خواهد داشت. استفاده از این پانل‌ها به خصوص در سقف از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه آسیب وارده به سقف سازه و خرابی ناشی از آن در هنگام زلزله بیشتر است. 

ایمنی ساندویچ پانل‌ها در برابر عوامل محیطی 

ایمنی پانل‌ها ارتباط مستقیمی با عوامل و شرایط اقلیمی دارد؛ در صورتیکه به کاربرد بنا توجه شود، می‌توان بازدهی آن را افزایش داد. این مورد نیز تنها با انتخاب درست مواد به کار رفته در ساختار ساندویچ پانل‌ها (فوم عایق لایه میانی و ورق‌های فلزی طرفین) ممکن خواهد بود. با انتخاب درست پنل می‌توان از سازه در مقابل باد، باران (حتی باران‌های اسیدی)، برف و… محافظت نمود و دوام ساختمان را افزایش داد. پنل‌های ساندویچی در مقایسه با مصالح سنتی طول عمر بیشتری داشته و کمتر دچار خوردگی یا پوسیدگی می‌شوند. این مورد سبب می‌شود تا نمای سازه‌ها در گذر زمان کمتر دچار فرسودگی شود. 

ایمنی پنل در برابر عوامل محیطی

رعایت موارد ایمنی پانل‌های سقفی و دیواری 

بهتر است نکات مهم برای نصب پنل‌های دیواری و سقفی را رعایت کنید که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود: 

  • در نصب پانل‌های سقفی باید از پیچ‌های استاندارد استفاده کرد تا اجرای آن‌ها به درستی انجام گیرد. 
  • برای افزایش ایمنی برخی مصالح همانند گچ، سیمان و بتن را بر روی پانل‌های سقفی نریزید. 
  • جهت آب‌بندی سقف سازه به هیچ عنوان نباید از ایزوگام یا قیر استفاده شود. 
  • می‌توان از چسب‌های پلی اورتان برای جلوگیری از گسترش سوراخ‌های ایجاد شده در سقف استفاده نمود. 
  • پانل‌ها را نباید بدون بستن پیچ‌ها به حال خود بگذارید؛ چراکه با کوچک‌ترین باد یا طوفان، سقف ویران خواهد شد. 
  • در فصل زمستان روی سقفی که دارای پوشش ساندویچ پانل است تردد نکنید؛ چراکه بسیار لغزنده هستند. 
  • از کشیدن پانل‌ها بر روی زمین خودداری نمایید.
  • اگر قرار است ساندویچ پانل‌ها را تخلیه کنید باید از تسمه‌های مخصوص برای این منظور استفاده کنید. 
  • از پانل‌های معیوب یا پرت برای پوشش دیوارها و به خصوص سقف سازه‌ها استفاده نکنید. 

استفاده از ساندویچ پانل‌های شرکت ماموت 

با توجه به آن‌چه گفته شد، بهتر است انواع پنل ساندویچی سقفی و دیواری مد نظر را، از شرکت‌های باتجربه و معتبر تهیه نمایید تا ایمنی آن‌ها تضمین شده باشد. ماموت به عنوان معتبرترین شرکت در خاورمیانه، می‌تواند در زمینه تهیه و اجرای پانل‌ها بهترین انتخاب باشد. 
شما می‌توانید با شماره‌هایی که در وبسایت قرار داده شده‌اند تماس بگیرید و بعد از مشورت با کارشناسان این حوزه، ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری مورد نظر خود را سفارش دهید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و پشتیبانی
قیمت ساندویچ پانل