قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری

برای اجرای هر پروژه، ساخت و برپا نمودن هر سازه قدم اول برآورد بودجه موردنیاز است. دو عامل بیشترین سهم را در تعیین بودجه ساخت دارند:

  • هزینه خرید هر مترمربع زمین
  • هزینه ساخت هر مترمربع زیربنا

مصالح و عناصری که در ساخت سازه به کار می‌روند، بیشترین تأثیر را بر هزینه نهایی ساخت هر مترمربع از ساختمان دارند. با توجه به اینکه امروزه ساندویچ پانل دیواری به پرکاربردترین و رایج‌ترین متریال برای ساخت دیوارهای داخلی و خارجی سازه‌ها تبدیل شده، در این مطلب به بررسی قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل دیواری و ویژگی‌های این متریال می‌پردازیم.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری و سقفی دو نوع اصلی از پانل‌های ساندویچی هستند. ساندویچ پانل دیواری ساختاری چندلایه دارد و از سه بخش تشکیل شده است. بخش مرکزی پانل دیواری شامل یک عایق حرارتی است که در دو طرف آن دو ورق مقاوم قرار می‌گیرد.  ساندویچ پانل دیواری علاوه بر عایق‌بندی حرارتی، عایق‌بندی صوتی و رطوبتی هم ایجاد کرده و ظاهری زیبا به سازه می‌بخشد. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید ساندویچ پانل دیواری فعال هستند.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری ماموت

ساندویچ پانل ماموت فرآیند تولیدی متفاوت از سایر پانل‌های دیواری داشته و عملکرد آن پس از نصب، از سایر مصالح ساختمانی دیگر بهتر است. مهم‌ترین مزیت‌های ویژه ساندویچ پانل دیواری ماموت عبارتند از:

  • امکان حمل راحت
  • قابلیت نصب سریع
  • ایجاد بالاترین میزان بهره‌وری انرژی
  • ایجاد جداره‌های مستحکم و سبک
  • مقاومت در برابر حرارت بالا و آتش

ایجاد بهره‌وری انرژی بالا در سازه‌ها مستقیماً سبب کم شدن وابستگی آن‌ها به مصرف انرژی شده و هزینه‌های جاری را کاهش می‌دهد. سبک بودن ساندویچ پانل دیواری باعث کاهش وزن کلی سازه شده و این نکته در زمانیکه سازه در معرض نیروهای جانبی از جمله باد و زلزله قرار می‌گیرد، حائز اهمیت است و سبب افزایش پایداری ساختمان می‌گردد.
دنیای ماموت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ساندویچ پانل دیواری در خاورمیانه این متریال را در سه مدل اصلی تولید می‌نماید:

  • صاف (DNS)
  • شياردار (DND)
  • پيچ مخفی (RPO)

تفاوت اصلی این سه مدل ساندویچ پنل دیواری در جزئیات اتصال و نمای ظاهری آن‌ها است. انتخاب از بین سه مدل پانل دیواری باید بر مبنای کاربری پروژه و نیازمندی‌های طرح انجام شود. اختلاف قیمت بین این مدل‌ها زیاد و تأثیرگذار نیست.
عوامل مؤثر بر قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل دیواری با توجه به نیازهای صنعت ساختمان در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود. هر یک از انواع این مصالح پیش ساخته دیواری از حیث مواد اولیه مصرفی، مشخصات فنی و ویژگی‌های عملکردی با هم متفاوت هستند و این تفاوت‌ها سبب شده که هر یک از انواع ساندویچ پانل دیواری قیمتی متفاوت داشته باشد.

ساندویچ پانل دیواری ماموت

مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر بر قیمت هر مترمربع از ساندویچ پانل دیواری

  • نوع ماده عایق پانل
  • ضخامت پانل
  • فشردگی و دانسیته عایق
  • جنس ورق پانل

پلی‌یورتان، پشم سنگ و پلی‌استایرن بیشترین استفاده را به‌عنوان ماده عایق در تولید ساندویچ پانل دارند. عملکرد کلی پلی‌یورتان بهتر از سایر مواد عایق است. وزن سبک‌تر، حفظ کارایی در شرایط مرطوب و کم‌ترین میزان تبادل حرارتی از جمله مهم‌ترین مزیت‌های فوم پلی‌یورتان نسبت به گزینه‌های دیگر است.
ساندویچ پانل دیواری را می‌توان در ضخامت‌های مختلفی تولید نمود؛ ولی پانل‌های با ضخامت ۴ تا حداکثر ۱۵ سانتی‌متر، بیشترین کاربرد را دارند. شایان ذکر است، قیمت ساندویچ پانل دیواری با افزایش ضخامت آن بیشتر می‌شود.
ورق گالوانیزه، ورق آلومینیوم و ورق آلوزینک در مقیاسی وسیع در تولید پانل‌های ساندویچی دیواری کاربرد دارند. هر سه نوع ورق مقاومت و استحکام قابل‌توجهی دارند. ورق آلومینیوم بیشترین دوام و بالاترین قیمت را داشته و بعد از آن ورق آلوزینک با مقاومتی چشمگیر، ماندگاری طولانی و البته قیمتی متعادل قرار دارد.
اهمیت قیمت در زمان انتخاب متریال، عاملی است که سبب شده ساندویچ پانل آلوزینک و ساندویچ پانل گالوانیزه به پرفروش‌ترین انواع ساندویچ پانل دیواری تبدیل شوند. به‌طورکلی در اکثر پروژه‌ها، ساندویچ پانل آلوزینک بهترین انتخاب برای ساخت دیوارها محسوب می‌شود.

قیمت هر مترمربع ساندویچ پانل دیواری ماموت

شرکت ماموت در تولید تمام انواع ساندویچ پانل از باکیفیت‌ترین مواد اولیه بهره می‌برد. استفاده از ورق‌های آلوزینک وارداتی از کشور کره یک نمونه از تلاش‌های شرکت ماموت در به‌کارگیری بهترین مواد اولیه است. با وجود اینکه ساندویچ پانل‌های دیواری ماموت کیفیت بالاتری نسبت به تمام تولیدات مشابه دارند؛ اما شرکت ماموت موفق شده با بهره از فناوری‌های پیشرفته و ایجاد خطوط تولیدی بهینه قیمت تولیدات خود را در بازه‌ای متعادل حفظ نماید.
در زمان انتخاب متریال برای ساخت دیوارها در یک پروژه ساختمانی باید به این نکته توجه داشت که انتخاب و استفاده از ساندویچ پانل دیواری ماموت در میان‌مدت و درازمدت بازده اقتصادی بالایی دارد و گاه هزینه‌های مرتبط به مصرف برق و گاز را تا بیش از ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. از همین رو ساندویچ پانل دیواری ماموت بسیار به‌صرفه‌تر از مصالح سنتی است.
بهترین راه برای آگاهی از قیمت دقیق ساندویچ پانل‌های ماموت مشاهده بخش قیمت ساندویچ پانل و یا تماس مستقیم تلفنی با کارشناسان فروش ما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و پشتیبانی
قیمت ساندویچ پانل