محاسبه متراژ ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از جدیدترین مصالح ساختمانی است که همزمان با پیشرفت علم و تکنولوژی جایگزین مصالح قدیمی مانند آجر، سیمان و غیره شده‌ است. به طور کلی این مصالح پیش ساخته در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و دیواری با استفاده از عایق و ورق‌های مختلفی قابل تولید هستند. نکته‌ای که در مورد پانل‌ها وجود دارد این است که ضخامت، ابعاد، نوع ورق و فوم مورد استفاده در این مصالح، بسته به مکانی که قرار است از آن‌ها استفاده شود متنوع است. علاوه بر این پانل‌های ساندویچی انواع مختلفی داشته و با توجه به شرایط آب و هوایی و محل احداث سازه باید از ساندویچ پانل مناسب استفاده کرد.

فرمول محاسبه متراژ ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها به دلیل صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه کم به طور فزاینده‌ای در صنعت ساخت و ساز محبوبیت پیدا کرده‌اند. محاسبه متراژ ساندویچ پانل یک مرحله ضروری در فرایند طراحی است و نیاز به درک فرمول مورد استفاده برای تعیین اندازه آن دارد. شرکت ماموت با بهره‌گیری از باتجربه‌ترین پرسنل، ساندویچ پانل‌ها را در ابعاد دلخواه تولید و روانه بازار می‌کند. در این مقاله فرمول محاسبه متراژ ساندویچ پانل را مورد بحث قرار خواهیم داد.

محاسبه متراژ ساندویچ پانل

معرفی ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پنل‌های سقفی در دو نوع سه‌ گام و پنج گام قابل تولید هستند و به‌منظور پوشش سقف انواع سازه‌ها کاربرد دارند. پانل‌های سقفی سه‌گام برای مناطقی استفاده می‌شوند که بارش برف و باران زیاد نیست؛ اما پانل‌های سقفی پنج گام در مناطقی با بارش فراوان، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نحوه محاسبه متراژ ساندویچ پانل سقفی

وقتی نوبت به محاسبه متراژ پانل ساندویچی سقفی می‌رسد، باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. اولین عامل مساحت خود پانل است که با اندازه‌گیری طول و عرض پانل می‌توان آن را تعیین نمود. عوامل دیگر عبارت‌اند از: محدودیت برای هر گونه شکاف بین پانل‌ها و همچنین هرگونه مواد اضافی که ممکن است برای تکمیل نصب مورد نیاز باشد. هنگام محاسبه متراژ کل یک ساندویچ پانل سقفی باید همه این عوامل را در نظر گرفت.

طول عرض مفید تعداد
از ۲ متر تا ۱۳٫۶۰ به‌دلخواه مشتری ۱ متر به‌دلخواه مشتری

معرفی ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری روشی مؤثر برای ایجاد دیوارهایی با عایق کاری بالا و ظرفیت تحمل بار است. این یک راه‌حل مقرون به‌صرفه برای پروژه‌های ساختمانی بوده که به دیوارهایی با خواص حرارتی و صوتی بالا نیاز دارد. علاوه بر این، پانل‌های دیواری را می‌توان در انواع پوشش‌ها و رنگ‌ها برای اهداف زیبایی‌شناختی مختلف تولید کرد. این خاصیت سبب می‌شود تا پنل دیواری برای بسیاری از پروژه‌های معماری گزینه‌ای عالی بشمار رود.

محاسبه متراژ ساندویچ پانل دیواری

نحوه محاسبه متراژ ساندویچ پانل دیواری

همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، محاسبه متراژ ساندویچ پانل دیواری مستلزم درک اندازه‌گیری‌ها و اجزای اندازه پانل است. این راهنما فرمول اصلی محاسبه متراژ پنل دیواری و همچنین برخی نکات و ترفندهای مفید را بررسی می‌کند تا از دریافت دقیق‌ترین نتایج ممکن مطمئن شوید. پانل‌های دیواری جهت پوشش‌دهی دیوار ساختمان‌ها و سازه‌های صنعتی پیش ساخته کاربرد دارند و بر اساس درخواست مشتریان عزیز در ابعاد متفاوت قابل سفارش هستند.

طول عرض غیرمفید تعداد
از ۲ متر تا ۱۳٫۶۰ به‌دلخواه مشتری ۱٫۱۶ به‌دلخواه مشتری

ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری با این ابعاد را می‌توان برای ساخت دیوار و سقف ساختمان‌ها استفاده کرد. ایتن مصالح پیش ساخته از اتصال دائمی پوشش خارجی با هسته عایق تولید می‌شود. اغلب ورق ساندویچ پانل ورقی فلزی است. ورق‌هایی که برای ساخت ساندویچ پانل به کار می‌روند علاوه بر حفظ مقاومت و پایداری ساندویچ پانل و سازه در برابر عوامل محیطی و خوردگی نیز تأثیرگذار است.
پانل‌های ساندویچی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که کوچک‌ترین درزی برای به هدر رفتن حرارت و انرژی باقی نمی‌ماند. در این میان ساندویچ پانل بتنی نوعی پانل است که از نفوذ رطوبت به داخل سازه جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

برای محاسبه متراژ ساندویچ پانل چه در نوع سقفی باشد و چه نوع دیواری از فرمول ذکر شده توسط کارشناسان و نصابان ماموت استفاده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با کاربرد و یا قیمت ساندویچ پانل می‌توانید از طریق شماره تماس‌های داخل سایت با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و پشتیبانی
قیمت ساندویچ پانل