کارخانه ماموت

شرکت ماموت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت بین‌الملل که فعالیت آن از سال 1370 آغاز و بالغ بر 30 سال سابقه درخشان داشته است. بهروز فردوس در سال 1367 شرکت صنعتی ماموت را تاسیس نمود و به‌واسطه اقدامات او، خودروهای فولکس واگن و اسکانیا به ایران وارد شدند. وی علاوه بر ماموت شرکت‌هایی مثل وزنه و پیلسان را نیز تحت مدیریت خود داشت. شرکت ماموت از همان ابتدا با شعار “تجربه بهترین‌ها” از سمت مالکان مجموعه، قادر به ارائه به‌روزترین راه‌حل‌ها برای چالش‌های کشور بود.

از محصولات این مجموعه می‌توان به تریلرهایی باکیفیت، ساندویچ پانل‌های بادوام، انواع کانکس، کانتینر و اتاق‌های ایزوله اشاره نمود. دنیای ماموت از ابتدا خود را منطبق با آخرین استانداردهای مهندسی نگه داشته و باتوجه‌به نیاز مشتریان برند خود را به جایگاه بالایی از رشد و توسعه رسانده است. حضور پررنگ و تأثیرگذار ماموت در منطقه به‌واسطه طراحی، تولید و نصب انواع سازه پیش ساخته برای مصارف مختلف در صنایع متعدد با بهره‌بردن از خطوط تولید منطبق با استانداردهای روز دنیا و نیروی انسانی باتجربه و متخصص بوده است. 
 

محصولات کارخانه‌های ماموت 

شرکت ماموت باسابقه درخشان و مدت‌دار خود در پروژه‌های عمرانی و صنعتی در جهت خودکفایی، رشد اقتصادی و مصالح ملی بی‌نقص ظاهر شده است. این کارخانه در زمینه فروش و اجرای ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری، آبرو و فلاشینگ، اتاق‌های حمل بار، کانکس و خانه‌های پیش ساخته فعالیت‌های سازنده‌ای داشته است. از محصولات شرکت ماموت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: 


تریلرهای ماموت 

از مهم‌ترین نیازمندی‌های توسعه اقتصادی در یک کشور، حوزه مربوط به حمل‌ و نقل و زیرساخت‌های آن می‌باشد. کارخانه ماموت در دهه هفتاد توانست تبدیل به اولین تریلرساز استاندارد کشور شود و روزانه بالغ بر 50 تریلر را با آخرین تکنولوژی روز دنیا تولید و روانه بازار کند.
تریلرهای ماموت با بهره‌گیری از سیستم ترمز، محورها، شیرآلات و دیگر متعلقات به‌روز دنیا توانسته امنیت بالایی را در تردد جاده‌ای به وجود آورد. از آنجا که این محصولات دارای استانداردهای بین‌المللی هستند، به کشورهای اطراف نیز صادر می‌شوند. مراحل تولید تریلرهای ماموت به شرح زیر می‌باشد: 

  1. طراحی محصول 
  2.  قطعه‌سازی
  3. جعبه‌سازی 
  4. شاسی‌سازی 
  5. شات بلاست و رنگ 
  6. مونتاژ تکمیلی محصولات 
  7. لکه‌گیری و کنترل نهایی 

اتاق‌های ایزوله شرکت ماموت

اتاق‌های ایزوله شرکت ماموت از جمله محصولات این مجموعه بوده که در حوزه حمل‌ونقل درون شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند. با نصب این اتاق‌ها بر روی خودروهای وانت، کامیونت و کامیون باری سبک، سنگین و نیمه سنگین حمل کالا آسان‌تر از هر زمان دیگری شده است. شرکت‌های مربوط به پخش برای توزیع محصولات خود مثل فراورده‌های لبنی، گوشتی، پروتئینی، دارویی، بهداشتی و… از اتاق‌های ایزوله ماموت استفاده می‌کنند. 
اتاق‌های ایزوله کارخانه ماموت شامل دو زیر مجموعه اتاق‌های حمل بار و اتاق‌ یخچالی هستند که همگی از ساندویچ پانل و فایبرگلاس ساخته می‌شوند. ساخت این اتاق‌های ایزوله از به‌روزترین خطوط تولید (تمام اتوماتیک) بوده که علاوه‌بر تامین نیاز بازار داخل ایران، همکاری با شرکت‌های پخش در سایر کشورها را نیز شامل می‌شود. 
دلیل برتری اتاق‌های ایزوله ماموت را می‌توان بهره‌گیری از اصول و استانداردهای جهانی در کنار پاسخگویی به نیاز هر مشتری دانست. همچنین باید عنوان کرد که اتاق‌های ایزوله دنیای ماموت از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت هستند؛ چراکه با رعایت استانداردهای روز لجستیکی دنیا کالاهای افراد باکیفیت مطلوب از کارخانه به خانه خواهد رسید. 

انواع ساندویچ پانل ماموت

یکی از مهم‌ترین زمینه‌های فعالیت شرکت ماموت تولید متریالی نوین به نام ساندویچ پانل بوده که جایگزینی مناسب برای مصالح سنتی به شمار می‌رود. این پانل‌ها تبدیل به یک روزنه جدید در دنیای ساخت‌ و ساز شده‌اند و متخصصان دنیای ماموت با بومی‌سازی انواع پنل‌های ساندویچی توانستند صنعت ساختمان را دچار تحول نمایند. از ساندویچ پانل برای پوشش سقف و دیوار سازه‌هایی همچون سالن‌های صنعتی، سالن‌های تولید، سردخانه‌ها، اتاق‌های تمیز، انبارها، کارخانه‌ها و… استفاده می‌شود. 
ماموت توانسته با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین خطوط پیوسته و تمام اتوماتیک در تولیدِ بیش از 6 میلیون مترمربع در سال، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ساندویچ پانل در کشور شناخته شود. این شرکت همچنین توانسته علاوه بر بازار داخلی، تجربه‌هایی موفق در صادرات این پانل‌ها نیز داشته باشد. از انواع ساندویچ پانل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

 

ساندویچ پانل دیواری 

این دسته از پنل‌های ساندویچی همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است برای پوشش دیوار سازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا برای دیوارهای خارجی و دیوارهای پارتیشن داخلی از این دسته از پنل‌ها استفاده می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به اجرای سریع و حمل و نقل آسان اشاره نمود. برخی از مدل‌های ساندویچ پانل‌های دیواری عبارت است از: 

  • شیاردار (DND) 
  • صاف (DNS)
  • پیچ مخفی (RPO) 
     


ساندویچ پانل سقفی 

نوع دیگری از این پانل‌های پیش ساخته وجود دارد که برای پوشش سقف سازه‌هایی همچون کارخانه‌ها، سوله‌های کشاورزی، صنعتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پانل‌ها به شکل شادولاین ذوزنقه در قسمت ورق خارجی در ماموت ساخته می‌شود. لازم به ذکر است که شرکت ماموت تنها تولیدکننده ساندویچ پانل سقفی با قابلیت ایجاد اورلپ چپ و راست است. 


ساندویچ پانل سردخانه‌ای

 این دسته از ساندویچ پانل‌ها برای سازه‌هایی کاربرد دارند که حفظ دما و رطوبت در آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و کنترل مستمر آن‌ها از موارد مهم تلقی می‌شود. ساندویچ پانل سردخانه‌ای از ابزارهای مهم و کاربردی مصرف برق و کاهش اتلاف انرژی برای محیط‌هایی مثل سردخانه می‌باشد. 


ساندویچ پانل اتاق تمیز 

ساندویچ پانل کلین روم مختص پوشش اتاق‌هایی است که در آن‌ها آلاینده‌هایی مثل گردوغبار، میکروب‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و… فیلتر می‌شوند تا محیطی تمیز حاصل گردد. پانل‌های اتاق تمیز شرکت ماموت به دلیل رعایت استانداردهای کیفی مواد اولیه، تبدیل به منحصر‌به‌فردترین مصالح ساختمانی شده‌اند و انتخاب اصلی اکثر سازندگان و طراحان هستند. 


کانکس‌های شرکت ماموت 

از دیگر محصولات دنیای ماموت طراحی و تولید انواع کانکس بوده که با بهره‌گیری از نیروهای انسانی متخصص و تجهیزات پیشرفته، روانه بازار می‌شوند. کانکس‌ها از جمله سازه‌های پیش ساخته و قابل حمل هستند که امروزه به عنوان یک جایگزین مناسب برای ساختمان‌های سنتی به شمار می‌روند. این سازه‌های پیش ساخته معمولا در مواردی کاربرد دارند که امکان ساخت یک ساختمان وجود نداشته و نیاز به جابه‌جایی می‌باشد. 
از مزایای کانکس‌های ماموت می‌توان به ساخت و اجرای سریع، قابلیت فروش مجدد مستقل از زمین، مقاومت در برابر بلایای طبیعی و… اشاره نمود. برخی کانکس‌های دنیای ماموت شامل کانکس‌های مخابراتی، مسکونی، ویلایی، نظامی، نگهبانی، سرایداری، امدادی و… می‌شود. 

کانتینرهای ماموت

 کانتینرها از دیگر محصولات دنیای ماموت هستند که در ابعاد مختلف روانه بازار می‌شوند. این محصولات درواقع محفظه‌هایی فلزی هستند که جهت ذخیره نمودن کالاها و حمل‌ و نقل بار به اشکال مختلف زمینی و دریایی طراحی می‌شوند. کانتینرها جایگزینی بسیار مناسب برای جعبه‌های آهنی یا پلاستیکی هستند که حمل‌ونقل در عرصه داخلی و بین‌المللی را آسان‌تر می‌کنند. 
این تولیدات ماموت علاوه بر حوزه ساختمانی و جاده‌ای، توانستند در صنعت حمل‌ونقل دریایی نیز موثر واقع شوند. ماموت با رعایت استانداردهای جهانی در ساخت کانتینر، تبدیل به تنها تولیدکننده این محصول در خاورمیانه شده به‌طوری‌که کانتینرهای آن می‌توانند در آب‌های بین‌المللی تردد کرده و در خطوط معتبر کشتیرانی جهان حمل‌ونقل داشته باشند. ابعاد مختلف کانتینرهای حمل بار عبارت است از: 

ابعاد

توضیحات

10 فوت

ابعاد 2.5*3 متر با ارتفاع 2.60 متر، معروف به کانتینر 3 متری

20 فوت

ابعاد 2.5*6 متر با ارتفاع 2.60 متر، جهت انبار و جابه‌جایی کالا

20 فوت‌های کیوب

ابعاد 2.5*6 متر با ارتفاع 2.90 متر

40 فوت

ابعاد 2.5*12 متر با ارتفاع 2.60 متر

40 فوت‌های کیوب

ابعاد 2.5*12 متر با ارتفاع 2.90 متر، معروف به کانتینر بلند

کانتینرهای مورد استفاده در حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی از پرکاربردترین روش‌های موجود جهت حمل کالا در دنیای امروز می‌باشد. از آنجا که آب‌های آزاد متعلق به کشور خاصی نیستند معمولا تعرفه حمل‌ونقل به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. این موضوع سبب شده تا حمل کالا با این روش ارزان‌تر از سایر روش‌های حمل‌ و نقل باشد و به همین دلیل روزانه هزاران کشتی حمل بار برای منتقل کردن کالاهای افراد در آب‌های آزاد تردد می‌کنند. کانتینرهای حمل بار دریایی در اندازه‌های 20 و 40 فوتی هستند که ممکن است در ابعاد کوچک‌تر یا بزرگ‌تر نیز سفارش داده شوند.

شرکت سازه سوله (اسکلت فلزی) ماموت 

سوله سازه‌ای فلزی با سقف شیب‌دار بوده که بر روی فضایی بدون ستون متمرکز است و به‌عنوان پرکاربردترین سازه‌های صنعتی شناخته می‌شود. شرکت سازه سوله ماموت بزرگ‌ترین مجموعه ساخت سازه‌های فلزی در کشور و منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود که فعالیت آن از سال 1384 آغاز شد. این شرکت قادر به تولید ماهانه 3000 تن قطعات سنگین فلزی نیروگاهی، فولاد، نفت و پتروشیمی، پل و ساختمانی بوده که با استفاده از مجهزترین و به‌روزترین تجهیزات اقدام به ساخت انواع سوله با کاربری‌های متعدد کرده است. 
سازه سوله ماموت واحدهای مختلفی همچون طراحی مهندسی، برنامه‌ریزی، کنترل کیفیت، برش سردوگرم و واحد جوش اتوماتیک داشته و به شکل هماهنگ همکاری‌های لازم جهت ساخت سوله و سازه‌های فلزی را دارند. سازه و سوله ماموت شامل دستگاه‌های برش پلاسمای CNC و چند دستگاه شات بلاست اتوماتیک می‌باشد. 

شرکت وزنه (زیرمجموعه گروه صنعتی ماموت) 

از جمله شرکت‌هایی که در تولید جرثقیل و تجهیزات حمل‌ونقل فعالیت داشته و از زیرمجموعه‌های ماموت به شمار می‌رود، شرکت وزنه است که تاسیس آن به سال 1342 و آغاز فعالیت آن به سال 1385 برمی‌گردد. شرکت وزنه در رشد صنعت کشور سهم بزرگی داشته و سابقه درخشانی در این زمینه دارد به‌طوری‌که امروزه تبدیل به یکی از قطب‌های فعال این صنعت در داخل و خارج از کشور شده است. از تولیدات این شرکت می‌توان به طراحی، ساخت، حمل، نصب و راه‌اندازی موارد زیر اشاره نمود: 

  • انواع جرثقیل‌های سقفی تک پل یا دو پل
  • جرثقیل‌های نیروگاهی به همراه کابین
  • جرثقیل‌های پالایشگاهی، پتروشیمی و صنعت نفت و گاز 
  • بیش از 568 دستگاه از انواع بالابر
  • جرثقیل‌های مختلف در صنایع فولادی و فلزات سنگین 
  • بالغ بر 121 دستگاه جرثقیل دیواری بازویی و ستونی بازویی 
  • جرثقیل‌های دروازه‌ای و نیم دروازه‌ای با قابلیت جابه‌جایی در تناژ بالا 

شرکت مهرسا شیمی فرتاک 

ساخت این شرکت به سال 1400 برمی‌گردد و دلیل تاسیس آن تقاضای بالا در تولید مواد اولیه محصولات پلی یورتانی به‌خصوص ساندویچ پنل بود. این مجموعه توانست مواد اولیه صنایع وابسته را به‌واسطه به‌روزترین تجهیزات و مجرب‌ترین متخصصان تهیه کند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین محصول این شرکت، تولید ماده اولیه استراتژیک پلی‌ال بوده که به‌عنوان یک جزء اصلی در فوم پلی‌اورتان به‌حساب می‌آید. این ماده در محیطی به وسعت بیش از 7000 مترمربع که شامل خطوط تولید، آزمایشگاه و بخش تحقیق است، تولید می‌گردد. 

شرکت ماموت ساختمان

یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های مربوط به صنعت ساختمان در کشور که پروژه‌های زیادی را به نحو احسن در جهت رشد اقتصادی به ثمر رسانده است، شرکت ماموت ساختمان می‌باشد. استفاده از بهترین تکنولوژی‌های دنیا در این شرکت و بهره‌گیری از امکانات متعدد سبب شده تا پروژه‌های سنگینی را در کشور از مرحله محاسبات تا اجرا به انجام برساند. ماموت ساختمان توانسته با اتکا بر دانش و تجربیات نیروهای مجرب و متخصص خود، گام مهمی در جهت ارتقای سطح کیفی ساختمان‌ها و سازه‌های مختلف کشور بردارد. این شرکت در زمینه انجام پروژه‌های عمرانی و صنعتی یدی طولانی داشته و در این راستا بسیار موثر عمل کرده است.

2 دیدگاه در “کارخانه ماموت

    1. سلام آرش عزیز؛ برای دریافت قیمت روز با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و پشتیبانی
قیمت ساندویچ پانل