ساندویچ پانل ارزان

ساندویچ پانل ارزان وقتی در ساخت سقف و دیوارها به کار می‌رود عملکرد بسیار بهتری نسبت به مصالح سنتی(آجر، بلوک، سنگ و…) و سایر متریال‌های جدید(کناف و…) دارد. از همین رو جای هیچ شکی باقی نمی‌ماند که پانل‌های ساندویچی بهترین متریال برای ساخت جداره‌ها در تمام پروژه‌های ساختمانی هستند اما قیمت یک متریال همیشه عاملی تأثیرگذار بر میزان رواج آن در صنعت ساختمان است.
ساندویچ پانل ارزان همان متریالی است که اکثر سازندگان و پیمانکاران به دنبال آن هستند. ساندویچ پنل ارزان در دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تولید می‌شود. ساندویچ پنل ارزان تمام انتظاراتی را که از یک متریال وجود دارد برآورده می‌کند:
  • قیمت مناسب و ارزان 
  • کارایی بالا و مزایای متعدد

آیا ساندویچ پنل ارزان ساختاری متفاوت با سایر ساندویچ پانل‌ها دارد؟

پانل ارزان ساختاری مانند تمام پانل‌های ساندویچی دارد و عموماً از سه لایه اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:
  • ماده عایق مرکزی 
  • دو لایه‌ جانبی 
بخشی بزرگی از مزایای ساندویچ پانل به علت همین ساختار چندلایه و خاص آن است. ساندویچ پنل ارزان هم از این مزیت‌ها بهره‌مند است. مهم‌ترین مزایای ساندویچ پانل که ناشی از ساختار چندلایه آن هستند عبارتند از:
  • ضریب انتقال حرارتی اندک و عایق‌بندی جداره‌ها 
  • جلوگیری از عبور سر و صدا و آلودگی‌های صوتی 
  • ممانعت از ورود موجودات موذی و مخرب
  • ماندگاری در مجاورت با رطوبت و بخارآب 
  • مقاومت در برابر فرسایش و تخریب سطحی 
 پانل ساندویچی ارزان نه تنها از لحاظ ساختاری مشابه انواع دیگر ساندویچ پانل است بلکه نصب آن هم به همان شیوه عمومی نصب ساندویچ پانل‌ است و همانقدر سریع و راحت انجام می‌گیرد. 
ساندویچ پانل

چه عواملی بر قیمت ساندویچ پانل موثرند؟ 

اگر ساختار ساندویچ پنل ارزان همان ساختار عمومی دیگر پانل‌های ساندویچی است پس چه عواملی بر قیمت ساندویچ پانل‌ها موثر هستند؟ مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل عبارتند از:
  • مواد مورد استفاده برای تولید ساندویچ پانل(هسته و لایه‌های جانبی)
  • ضخامت ساندویچ پنل 
  • فن‌آوری شرکت تولیدکننده و تیراژ تولید 
از بین این سه عامل، ضخامت کاملاً به کاربری سازه بستگی دارد و نمی‌توان برای کاهش هزینه‌ها از ساندویچ پانل با ضخامتی کمتر استفاده کرد. به عنوان مثال برای سردخانه‌ها باید حتماً از ضخامت 8 سانتیمتر و بیشتر استفاده شود و اگرچه قیمت ساندویچ پانل 4 سانتی‌متری کمتر است اما به هیچ وجه نمی‌توان از آن برای ساخت جداره‌های سردخانه بهره برد. 
بنابراین مواد اولیه و شرکت تولید کننده دو عامل اساسی هستند که در موقع انتخاب و خرید پانل ساندویچی ارزان باید به آن‌ها توجه داشت. 

جنس عایق هسته در ساندویچ پانل ارزان 

در تولید ساندویچ پانل از مواد عایق گوناگونی می‌توان برای هسته پانل استفاده کرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:
پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه. 
از بین این مواد فوم پلی یورتان بهترین گزینه برای تولید ساندویچ پانل است. دلایلی که سبب می‌شوند پلی یورتان بهترین عایق برای تولید ساندویچ پانل باشد عبارتند از:
  • پلی یورتان حتی با ضخامتی اندک، بهره‌وری انرژی بالایی دارد.
  • پلی یورتان، تنها ماده عایقی است که تمام مزیت‌ها را همزمان دارد.(عایق حرارتی، صوتی، رطوبت و…)
  • پلی یورتان ماندگاری بالایی دارد و دچار افت کیفیت نمی‌شود.
پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه ضریب انتقال حرارتی بیشتر از پلی یورتان دارند و در سایر عوامل هم برتری خاصی نسبت به پلی یورتان ندارند. فقط ساندویچ پانل پشم سنگ، در برابر آتش مقاومت بیشتری نسبت به ساندویچ پانل پلی یورتان دارد اما قیمت آن به مراتب بیشتر است. 
عایق درونی ساندویچ پانل

جنس ورق در ساندویچ پنل ارزان 

برای ورق‌های جانبی ساندویچ پانل می‌توان از فایبرگلاس، پلی کربنات، استیل ضدزنگ، گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیم بهره برد. 
  • ورق فایبرگلاس و پلی کربنات کارایی و دوام کافی متناسب با کارکرد پنل ندارند.
  • ورق استیل ضدزنگ و ورق آلومینیم قیمت بالایی دارند و ساندویچ پانل تولید شده با آن‌ها گران قیمت است.
بنابراین در عمل دو نوع ورق برای تولید ساندویچ پنلی ارزان و باکیفیت قابل استفاده هستند:
  • ورق گالوانیزه 
  • ورق آلوزینک 
ورق گالوانیزه قیمت ارزان‌تری نسبت به ورق آلوزینک دارد و ساندویچ پانل گالوانیزه یکی از محبوب‌ترین انواع پنل ساندویچی ارزان محسوب می‌شود. اما در بعضی پروژه‌ها بخصوص در مناطق مرطوب، بهتر است از پانلی با مقاومت بیشتر استفاده شود که در این صورت بهترین و البته ارزان‌ترین انتخاب، ساندویچ پانل آلوزینک است. 

تفاوت پانل ساندویچی ارزان با ساندویچ پانل‌های گران‌ قیمت

همانطور که پیش‌تر هم ذکر شد در تولید پانل ارزان از ماده عایق(فوم) و ورق ارزان‌تر استفاده می‌شود. با هر تغییر در جنس ماده عایق و جنس ورق قیمت پانل افزایش خواهد یافت. اگر در پروژه‌ای محدودیت مالی وجود نداشته باشد و هدف بخصوصی مد نظر باشد می‌توان از انواع گران‌تر ساندویچ پانل بهره برد. 
  • اگر در پروژه‌ای، نیاز باشد تا گواهی مقاومت جداره‌ها در برابر آتش کسب گردد می‌توان از ساندویچ پانل PIR یا ساندویچ پانل پشم سنگ استفاده کرد. از بین این دو نوع پانل،  PIRاز پشم سنگ ارزان‌تر است.
  • اگر در پروژه‌ای هدف این است که جداره‌ها برای چند صد سال باقی بمانند و بهترین عملکرد را در تمام این مدت داشته باشند می‌توان از ساندویچ پانل آلومینیم بهره برد.
  • در اکثر پروژه‌ها که شرایط خاص و انتظارات ویژه‌ای وجود ندارد بهترین تصمیم استفاده از ساندویچ پانل سقفی و دیواری است.

نصب ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دست دوم یا ارزان؟ کدام انتخاب بهتری است؟

ساندویچ پانل از جمله محدود متریال‌هایی است که امکان استفاده چندباره را دارند. ساندویچ پنل را می‌توان پس از نصب اولیه باز نمود یا اصطلاحاً دمونتاژ کرد و در مکان دیگری مجدداً به کار برد. وقتی در یک پروژه کاهش هزینه‌ها و استفاده از متریال‌هایی ارزان و البته باکیفیت مد نظر باشد یک سوال مهم مطرح می‌شود: ساندویچ پانل دست دوم یا ساندویچ پانل ارزان اما نو؟
پاسخ به این سوال بستگی به عوامل متعددی دارد اما در مجموع خرید و استفاده از ساندویچ پانل با قیمت اقتصادی اما باکیفیت انتخاب مطمئن‌تری است. زیرا کیفیت ساندویچ پنل دست دوم بشدت به چگونگی دمونتاژ کردن آن وابسته است و اگر در مرحله دمونتاژ دقت کافی صورت نگرفته باشد پانل‌ها کارایی اولیه را نخواهند داشت. 

آیا شرکت ماموت، ساندویچ پنل ارزان هم تولید می‌کند؟

ساندویچ پانل‌های ماموت از گذشته تا به امروز همواره بعلت کیفیت بالا شناخته شده و معروف هستند و حفظ کیفیت شاخص تولیدات هنوز هم خط قرمز شرکت ماموت است. با این وجود شرکت ماموت پانل ساندویچی ارزان هم تولید می‌کند. ماموت برای تولید پانلی ارزان هرگز از کیفیت کم نکرده است بلکه با بهره از فن‌آوری تولید پیشرفته و به لطف تیراژ تولید بالا توانسته ساندویچ پانل با قیمت مناسب را هم در سبد تولیدات خود بگنجاند. 
برای کسب اطلاعات کامل‌تر در مورد مشخصات فنی انواع ساندویچ پانل ماموت و قیمت هر ساندویچ پانل با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. 
 
 
مزایای ساندویچ پنل ارزان چیست؟

ساندویچ پانل‌های ارزان به دلیل کیفیت نسبتاً پایین قیمت ارزان تر دارند به همین دلیل است که تنها مزیت این نوع پنل‌ها با دیگر پنل‌های موجود در بازار داشتن قیمت ارزان تر نسبت به آن‌ها است و البته کیفیت

آیا شرکت ماموت ساندویچ پانل ارزان دارد؟

ارزان شدن کالا مساوی است با کم شدن کیفیت، اما در پانل ماموت سعی شده است تا با استفاده از برترین متریال قیمتی نسبتاً ارزان را به مشتریان ارائه بدهیم.

دلیل گران بودن برخی از ساندویچ پنل‌ها چیست؟

گران بودن پانل‌ها ممکن است به دلیل فوم و یا ورق پوششی به کار رفته در پانل باشد کیفیت‌های مختلف فوم و ورق بر روی قیمت پنل به صورت مستقیم تاثیردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و پشتیبانی
قیمت ساندویچ پانل