سازه‌های قابل اجرا با ساندویچ پانل ماموت

ساندویچ پانل یکی از پیشرفته‌ترین محصولات ساختمانی است که امروزه در صنعت ساخت و ساز کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است و بسیاری از افراد فعال در ساختمان سازی برای اجرای سازه‌های خود از ساندویچ پانل استفاده می‌کنند. ساندویچ پانل متشکل از سه لایه است. دولایه فلزی که هسته ساندویچ پانل (لایه میانی از جنس فوم عایق) را احاطه کرده‌ است. ساندویچ پانل‌ها عایق بسیار خوبی در برابر رطوبت، حرارت و برودت هستند و از آنجایی که عایق‌بندی، یکی از مسائل مهم در ساخت و ساز است، این مصالح مورد توجه بسیاری از معماران و مهندسان قرار گرفته است.

چه سازه‌هایی با استفاده از ساندویچ پانل قابل اجرا هستند؟

سازه‌های مختلفی با استفاده از پانل ساندویچی قابلیت اجرا دارند که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتاق حمل بار
  • اتاق ایزوله
  • ساخت ویلا و سوله
  • ساخت انواع کانکس

درهر یک از موارد ذکر شده نصب ساندویچ پانل متفاوت خواهد بود که در ادامه در مورد هر یک توضیح خواهیم داد.

اتاق حمل بار

اتاق حمل بار باکس‌ها یا جعبه‌هایی مخصوص هستند که قابلیت نصب بر روی انواع کامیون، کامیونت یا کشنده را، دارند. این اتاق‌ها سبک بوده و از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند و گزینه‌ای مناسب برای حمل و جابه‌جایی کالاها در مسیر شهری و بین‌شهری به‌شمار می‌روند. به‌منظور ساخت اتاق‌های حمل بار عمدتاً از ساندویچ پانل‌های سقفی یا دیواری استفاده می‌کنند. ساندویچ پانل‌ها با داشتن ویژگی‌هایی مانند سبک بودن، استحکام و دوام بالا و عایق بودن در برابر حرارت و برودت یکی از مناسب‌ترین مصالح پیش ساخته‌ای هستند که برای پوشش اتاق‌های حمل بار می‌توان استفاده کرد.

اتاق حمل بار ماموت

ساخت ویلا و سوله

ویلای پیش ساخته با ساندویچ پانل، سازه‌ای مسکونی به شمار می‌رود که عمدتا برای پوشش دهی دیوار و سقف سوله از پنل‌هایی با ضخامت 4 الی 6 سانتی‌متر استفاده می‌کنند. استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت ویلا و سوله علاوه بر اینکه استحکام و دوام این سازه‌ها را افزایش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود نصب و مونتاژ آن‌ها در مقایسه با مصالح سنتی با سرعت بیشتری صورت گیرد. سرعت اجرای بالا، قابلیت جابه‌جایی و ضدزلزله بودن، همگی از مزایای استفاده از ساندویچ پانل در صنعت ساخت و ساز می‌باشد.

اتاق ایزوله

اتاق‌های ایزوله که با عنوان اتاق تمیز (clean room) معروف هستند اتاق‌هایی مخصوص بوده که به دور از هر گونه میکروب یا آلودگی، با استفاده از ساندویچ پانل‌های دورو صاف ساخته می‌شوند. پانل‌های دورو صاف از نفوذ هر گونه گرد و غبار یا آلودگی جلوگیری می‌کند و به همین خاطر برای بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها کاربرد دارند. در ساخت دیوار این سازه‌ها از ساندویچ پانل دیواری استفاده می‌شود.

اتاق ایزوله با ساندویچ پانل

ساخت انواع کانکس

کانکس‌ها سازه‌هایی پیش ساخته هستند که در انواع مختلف نگهبانی، اداری، مسکونی، ویلایی، سرویس بهداشتی و… قابل تولید بوده و عمدتاً برای اسکان موقت مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای ساخت کانکس از مصالح متفاوتی استفاده می‌شود. یکی از متریال‌هایی که برای پوشش‌دهی سقف یا دیوار کانکس‌ها استفاده می‌شود، ساندویچ پانل‌ها هستند که علاوه بر مزایای منحصربه‌فرد خود، قیمت مقرون به‌صرفه‌ای در برابر مصالح سنتی دارند.

ساندویچ پانل ماموت

ساندویچ پانل ماموت از برترین برندهای موجود در بازار است، که با مزایای بی‌شمار، طرفداران زیادی را در سراسر کشور به خود اختصاص داده است. شرکت ماموت با تحویل فوری ساندویچ پانل و نصب سریع آن‌ها، در کم‌ترین زمان ممکن بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را در اختیار مشتریان عزیز قرار داده و سازه‌ای محکم و مقاوم را تضمین می‌کند.
این شرکت با استفاده از مجهزترین دستگاه‌های تولید پانل و باکیفیت‌ترین مواد اولیه، ساندویچ پانل مرغوب تولید می‌کند. همچنین امروزه در زمینه‌ی صادرات ساندویچ پانل نیز شاهد فعالیت‌های مجتمع صنعتی ماموت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و پشتیبانی
قیمت ساندویچ پانل