ساندویچ پانل مسکونی

به‌طورکلی ساندویچ پانل مصالح ساختمانی نوینی است که متشکل از یک یا دو لایه ورق بیرونی و یک لایه عایق درونی است. ساندویچ پنل مسکونی یکی از انواع ساندویچ پنل‌ محسوب می‌شود که در مدل‌ها و طرح‌های متفاوتی برای ساخت انواع ویلا، ساختمان پیش ساخته و دیوار پیش ساخته کاربرد دارد. این نوع از پانل‌های ساندویچی نه تنها برای سازه‌های مسکونی بلکه در موارد مختلف کاربرد دارند و در زیبایی نمای ساختمان تأثیر مثبتی خواهند گذاشت.

ساندویچ پانل مسکونی چه ویژگی‌های دارد؟

  • مقاوم در برابر آتش
  • نصب سریع و آسان
  • سبک و حمل آسان
  • عایق قوی الکتریسیته
  • مقاوم در برابر زنگ‌زدگی
  • عایق قوی حرارت و صوت
  • دارای قابلیت استفاده مجدد
  • مقاوم در برابر طوفان و زلزله
  • کاملاً بهداشتی و قابل شستشو
  • مقاوم در مقابل خوردگی و پوسیدگی
  • کمک به کاهش مصرف انرژی ساختمان
  • قابل بازیافت و عدم آسیب به محیط زیست
  • عدم امکان رشد قارچ و باکتری در بافت آن

ساندویچ پانل مسکونی

انواع ساندویچ پانل مسکونی

ساندویچ پانل‌های مسکونی به دلیل هزینه کم، وزن سبک و سهولت نصب به عنوان یک مصالح ساختمانی محبوبیت فزاینده‌ای پیدا می کنند. آن‌ها روشی کارآمد برای ساخت دیوارها، کف‌ها و سقف‌های مستحکم و عایق بدون نیاز به مواد اضافی ارائه می‌دهند. در این مقاله به انواع مختلف ساندویچ پانل‌های مسکونی موجود در بازار امروزی، مزایا و معایب ساندویچ پانل و همچنین برخی موارد استفاده متداول می‌پردازیم.

  • ساندویچ پانل دیواری مسکونی

ساندویچ پانل دیواری مسکونی در انواع صاف، سلفون‌‌دار و شیاردار تولید شده و برای اجرای ساختمان‌های پیش ساخته کاربرد گسترده‌ای دارند. استفاده از فوم پلی یورتان در ساخت این نوع پنل باعث افزایش مقاومت دیوارها، در برابر تبادل حرارتی می‌شود. استفاده از این نوع ساندویچ پانل برای ساخت ویلاهای پیش ساخته سبک در مناطق خیلی سرد یا خیلی گرم گزینه بسیار مناسبی است چرا که از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و با صرف کم‌ترین میزان انرژی محیط داخلی را به دمای استاندارد می‌رساند.

  • ساندویچ پانل سقفی مسکونی

ساندویچ پانل سقفی مسکونی در مقایسه با مدل دیواری مقاومت فشاری بالاتری داشته که به‌دلیل طراحی ذوزنقه‌ای سطح آن یا همان گام است. به میزانی که این گام‌ها بیشتر باشد مقاومت پانل ساندویچی نیز بیشتر خواهد شد. این نوع ساندویچ پانل با توجه به نیاز متقاضی در ضخامت ۴ الی ۱۵ سانتی‌متر تولید و بیشترین فومی که برای ساخت این نوع ساندویچ پانل به کار می‌رود، فوم پلی یورتان سخت است. دانسیته این فوم‌ ۴۰ بوده و در برابر رشد گیاهان و قارچ مقاوم است همچنین دارای ضریب حرارتی بسیار پایینی می‌باشد.

ساندویچ پانل سقفی مسکونی

عوامل تأثیرگذار در کیفیت ساندویچ پانل مسکونی

در ساخت ساندویچ پانل از متریالی اعم از ورق و عایق‌های مختلفی استفاده می‌شود که در کیفیت این نوع پانل ساندویچی تأثیرگذار هستند و در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • ورق ساندویچ پانل

ورق‌های فلزی و غیر فلزی برای ساخت ساندویچ پانل کاربرد دارند؛ اما پرکاربردترین آن‌ها ورق گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیومی هستند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و بر اساس نیاز کاربر انتخاب می‌شوند.
ضخامت ورق ساندویچ پانل حدود ۰٫۵ الی ۱٫۵ سانتی‌متر است؛ هرچه ضخامت ورق بیشتر شود قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. برای استحکام بیشتر ساختمان بهتر است از ساندویچ پانل‌هایی استفاده شود که ضخامت ورق‌های آن بیشتر باشد.

  • عایق ساندویچ پانل

عایق‌های مختلفی مانند پشم سنگ، پشم شیشه، xps، پلی استایرن و پلی یورتان برای ساخت پانل مسکونی کاربرد دارد. در این میان عایق پلی یورتان نسبت به سایر عایق‌ها برتری داشته و درصورتی‌که از این عایق برای تولید پانل مسکونی استفاده شود کیفیت این نوع ساندویچ پانل به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
عایق‌هایی که برای ساخت ساندویچ پنل مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولاً در ضخامت‌های ۲ الی ۲۰ سانتی‌متر بوده و با افزایش ضخامت عایق پانل به عایق قوی حرارتی و صوتی تبدیل می‌شود. لازم به ذکر است اغلب از پانل‌هایی با ضخامت 4 الی 6 سانتی‌متر برای ساخت سازه‌های مسکونی استفاده می‌شود.

عایق ساندویچ پانل مسکونی

مزایای ساندویچ پانل مسکونی

ساندویچ پانل‌های مسکونی به دلیل مزایای فراوانی که دارند به طور فزاینده‌ای برای ساخت سازه‌های مسکونی محبوب می‌شوند. ساندویچ پانل‌ها از دو ورقه فلزی با مواد هسته‌ای در بین آن‌ها تشکیل شده‌اند که معمولاً فوم پلی استایرن منبسط شده یا مواد دیگر است. آن‌ها خواص عایق و صوتی بهبود یافته و همچنین مقاومت لرزه‌ای و باد را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، ساندویچ پانل باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان کمتری برای نصب نسبت به روش‌های ساخت و ساز سنتی می‌شود. علاوه بر این، آن‌ها به بهره‌وری انرژی کمک می‌کنند؛ زیرا گرما را حفظ می‌کنند و اتلاف انرژی را از طریق دیوارها کاهش می‌دهند. در این مقاله به مزایای استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سازه‌های مسکونی می‌پردازیم.

معایب ساندویچ پانل مسکونی

ساندویچ پانل‌های مسکونی به دلیل مزایای فراوانی که دارند به طور فزاینده‌ای برای ساخت سازه‌های مسکونی استفاده می‌شوند. ساندویچ پانل‌ها از دو ورقه فلزی با مواد هسته‌ای در بین آن‌ها تشکیل شده‌اند. این مصالح خواص عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی داشته و همچنین مقاومت بالایی در برابر عوامل طبیعی ارائه می‌دهند. علاوه بر این، ساندویچ پانل باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان کمتری برای نصب نسبت به روش‌های ساخت و ساز سنتی می‌شود. علاوه بر این، آن‌ها به بهره‌وری انرژی کمک می‌کنند؛ زیرا گرما را حفظ می‌کنند و اتلاف انرژی را از طریق دیوارها کاهش می‌دهند. در این مقاله به مزایای استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سازه‌های مسکونی می‌پردازیم.

ساندویچ پانل مسکونی

نحوه ساخت ساندویچ پانل مسکونی

مسلماً نحوه ساخت ساندویچ پانل تأثیر زیادی در کیفیت آن دارد. یکی از عوامل بسیار مهمی که در هنگام خرید پانل مسکونی باید موردتوجه قرارداد، میزان چسبندگی عایق به ورق آن است. درصورتی‌که ورق فولادی به‌راحتی از عایق جدا شود از کیفیت پایینی برخوردار است در غیر این صورت کیفیت خوبی دارد.
عامل دیگری که در کیفیت بالای این مصالح تأثیرگذار است، عدم وجود حفره در میان عایق است. تزریق عایق باید به‌درستی و کاملاً دقیق صورت گیرد تا در میان عایق حفره‌ای وجود نداشته باشد؛ لذا اگر این دو عامل در ساخت ساندویچ پانل مسکونی رعایت شده باشد می‌توان به این نتیجه رسید که این نوع پنل ساندویچی دارای کیفیت خوبی است.

قیمت ساندویچ پانل مسکونی

همان‌طور که می‌دانیم ساندویچ پنل مسکونی در دو نوع سقفی و دیواری، بسته به درخواست مشتریان در ابعاد، رنگ‌بندی و ضخامت متفاوت تولید و عرضه می‌شوند. جهت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت این نوع ساندویچ پانل می‌توانید با کارشناسان فروش ماموت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و پشتیبانی
قیمت ساندویچ پانل